Monday 19 January 2015

Heart Liver

le mau

Kau .

Ya .

Kau .

Aku nak cakap sesuatu .

Tolong .

Jangan dekati aku .

Aku tak layak buat kau .

Aku hanya seorang marhaen yang penuh dengan debu debu dosa yang aku takut kelak akan terpalit pada dirimu jua .

Aku tidak ingin menarik dirimu sekali dalam melalui keperitan yang aku sendiri susah nak lari .

Aku pendosa .

Pendosa tanpa noktah .

Namun .

Andai kau sanggup melangkah bersama diriku ini .

Mari .

Dari seorang insan yang dulunya hanya di tepi jalanan, ke arah jalan menghadap Tuhan .

The chain of habits are too light to be felt until they're too heavy to be broken .

Indeed .

Senyum .

Semua orang nak jadi baik tapi bukan senang nak jadi baik .

Tinggalkan perkara perkara yang sudah jadi darah daging .

Perit memang perit but it's worth it .


"Sesungguhnya Allah tidak mengubah sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri." ( Surah Ar Rad 13 : 11)


Sengih .

Semoga Allah reda .

Semoga dipermudahkan semua .

Andai ini pengakhiran kepada semua semoga terus istiqamah dalam melaksanakannya .


Jika #Chenta mampu untuk ku lukiskan,
Garisannya penuh dengan pengharapan .
Sentiasa dalam doaku menyimpan rasa ingin bertemu .


Wahai kau,

Si jantung hati saya .

Marilah bangkit .

Bangkit demi ummah yang sakit .

Bukan demi cinta ajnabi yang melemahkan iman dan kemudian mati tak tahu nak bangkit .

Wahai jantung hati .

Mari bersama ke syurga Ilahi :)

No comments:

Post a Comment