Monday 17 March 2014

Man Jadda

le mau

Samsung yang tak seberapa nak touch screen dibawa ke hulu ke hilir . Tekan kalendar . Tengok tarikh . Pehh . Tak lama lagi dah . Gulp !

Reda . Tawakal . Reda . Tawakal .

"Cakap senanglah . Ni haaa ! Aku yang tanggung . Aku yang rasa . Aku yang merasai segalanya . Ehh . Agak sastera ayat aku . Pfft ."

Sigh . Big sigh . Another super big sigh . Super duper big sigh .

*baling lesung

Okey . Itu hanya ayat membuang masa . Kehh . Paham .

I just don't how to react . Perhaps . Allah had sent me a great calmness . 

*aku tak yakin ejaan ketenangan dalam BI haaa ._. dan abaikan kesalahan grammar kehh . Ihiks .*

Here . Now . Im talking as one of that SPM candidates . I just want to say . Selamat ambil keputusan dekat semua orang . Pfft .

Im still young *jejoget nyanyi lagu Linkin Park . Ehh


Nahh . Sebelum keluar dari rumah , cuba try cara ni . InsyaAllah kamurang dapat jugak tu relaks . Iklan season lemon ice tea tu cakap "Chillax" . Haaaa . Tersedak .

Pes . Baca Al-Fatihah ye anak anak . Lepaih tu baca ayat tiga qul . Al - ikhlas Al-Falaq dan An-Nas . Kehh .

Lepaih tu hang bacalah ayat kursi pulak . Lepas ayat kursi tu selawat ahh tiga kali . Keluaq rumah biar berkat guna kaki kanan ;) *wink

Ni ceq nak habaq . Baca doa bila keluar rumah tu .

Naik kenderaan tu jangan lupa baca doa . Paham ?

Dah sampai sekolah . Jangan kelam kabut . Chillax . Tenang bah kau . Ihiks .

Senyum tu permulaan untuk  hari kita jadi senyum . Jumpa cikgu cikgu dan kawan kawan senyum .

Masuk dewan . Ikut arahan *part ni penting untuk tunjukkan disiplin yang sahsiah . Ehh . Apa ayat aku ni . Kluls

Dah dapat result jangan melompat . Jangan menangis . Jangan terlalu sedih gembira dahulu .

"Ucaplah Alhamdulillah syukur kita kepada Allah ." --Raihan

Sebab apa ? Semua yang dah ada depan mata hang tu lah usaha hang . Allah dah tetapkan macam tu reda . Yang dapat awesome tu nanti aku nak ucap  TAHNIAH . MABROUK .

Yang dapat tak seberapa nak awesome pun aku nak ucap TAHNIAH . MABROUK .

"Kenapa nak cakap tahniah ? Aku bukan dapat straight A's pun . Ada B ada C ada D ada E . Mungkin ada fail . Hmmmm."

TAHNIAH MABROUK sebab anda terpilih untuk satu lagi jalan yang anda mungkin tak akan sangka untuk memperoleh kejayaan yang lebih dari insan insan yang dah dapat lagi baik tu .

Ehem .

Ingat ! Tiap apa yang bakal kita dapat bakal kita lalui tu semua ada dalam ilmu Allah . Dia ada cara Dia yang tersendiri nak bagi YOU kejayaan yang YOU dah minta dari Dia . Ya sayang ? Jangan sedih .

Every clouds has a silver lining .

"Bukan semua orang pandai tu berjaya." --Quoted

Ayat tu kawan aku bagi dekat aku masa aku dapat ISIS nun jauh dekat bawah dalam keadaan yang tak terurus sebab nangis macam esok dah tiada dahh . Pehh . Legend .

*ISIS ia a kind of system that being used in Fully Residential School . Kehh .

Budak Sekolah Harian . Sekolah Menengan Agama . Sekolah Berasrama Penuh . Sekolah Berprestasi Tinggi . Sekolah Kluster Kecemerlangan . Semua budak sekolah . Yang bujang . Ehh . Yang dah berzauj zaujah . Eeehhh .


من جد وجد ومن زرع حسد



Jangan lupa untuk cakap TERIMA KASIH dekat GURU GURU lepas dapat keputusan . Ucapan terima kasih tu dah cukup bermakna buat mereka :)

No comments:

Post a Comment