Monday 30 December 2013

Ini Untuk Awak

le seri

     Mengenal mu satu anugerah . Mengenal mu satu rahmat . Sungguh aku takkan pernah menyesal kerana dipertemukan denganmu . 

*senyum*

Kita seringkali diingatkan supaya tidak terlalu mempercayai orang dilaman sosial . Tetapi aku tidak . Aku lebih mempercayai mereka . Entah kenapa . 

Penat aku tersenyum sendiri . Mari , kita senyum bersama . 

Mungkin kerana aku yakin , mereka yang baru ku kenali ini , tidak mengetahui masa silam aku . Malah , mereka juga mungkin takkan bertanya apakah keadaan aku sewaktu 'zaman' itu dahulu . Penat hidup dalam dunia lama .

Nyata , sekarang aku senang . Alhamdulillah atas segala pemberianNya . 


Sahabat merupakan golongan yang susah dicari . Namun, apabila menjumpainya , janganlah kau alpa dan leka . Kelak kau akan kerugian . Masakan berlian datang bergolek . Malah perlu dicari lagi digali . Perlu digilap biar berkilau . Cuma satu , yakin padaNya .


Sahabat merupakan orang yang berani membantumu tetap berdiri walaupun seluruh dunia ingin menjauhimu .

Sahabat juga orang yang cekal berusaha untuk mengajak sahabatnya untuk mencari cintaNya dan mengejar redhaNya .



Mau , ini untuk awak . Dari , Seri .



p/s : maaf kalau entry ini tidak membawa makna atau tak memberi manfaat

No comments:

Post a Comment